Wycieczka do Francji!

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
20 maja 2018

W dniach 14-20.05.2018 roku siódmoklasiści oraz uczniowie klas gimnazjalnych naszej szkoły, wraz z kolegami z SP13 w Mysłowicach, spędzili niezapomniane chwile w północnej części Francji i w Paryżu.

Wyjazd został zorganizowany przez biuro podróży Lutecja z Opola, a opiekę nad naszymi uczniami sprawowali nauczyciele p. Mirosława Bogacz i p. Barbara Molenda-Wołowiec.

Przebogaty program wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzenia przepięknych zakątków Wybrzeża Opalowego – przylądka Cap Gris-Nez. Spacerowaliśmy nad kanałem La Manche, zwiedziliśmy starą cytadelę i bastiony miasta Montreuil-Sur-Mer. W Amiens, Beauvais i Chartres podziwialiśmy przepiękne gotyckie katedry.

Jednym z punktów programu była wizyta w muzeum malarstwa oraz na cmentarzu w miejscowości Auvers-Sur-Oise, gdzie spoczywa Vincent van Gogh i jego brat Théodore.

Niesamowitych wrażeń dostarczył uczniom spacer Wybrzeżem Alabastrowym wzdłuż klifów atlantyckich w Etretat.

W trakcie wyjazdu pogłębiliśmy wiedzę historyczną dotyczącą m.in. lądowania wojsk alianckich na plażach Normandii w 1944r. W miejscowości Arromanches–les-Bains    obejrzeliśmy film w kinie 360o pt. „100 dni w Normandii”.

Spacer wąskimi uliczkami na Mont Saint-Michel ze zwiedzaniem gotyckiego opactwa, było kolejną atrakcją turystyczną naszego wyjazdu.

Wiele przyjemności dostarczyła nam wizyta w porcie ST. Malo, miasteczku Dinard, spacer piaszczystą plażą „La plage du Sillon”, zwiedzanie średniowiecznego miasta bretońskiego i zamku w Fougères.

W ostatnim dniu wycieczki przenieśliśmy się z przepięknych zakątków Normandii i Bretanii do stolicy Francji – Paryża, gdzie na wyspie La Cité podziwialiśmy katedrą Notre-Dame, Hotel de Ville, panoramę Paryża z wieży Eiffla, odwiedziliśmy muzeum Luwr, Centre Georges Pompidou oraz spędziliśmy miłe chwile na wzgórzu Montmartre, przy Bazylice Sacré-Coeur. Dodatkowo cieszyliśmy się słońcem podczas rejsu statkiem po Sekwanie.

Wycieczka do Francji była żywą, autentyczną lekcją języka francuskiego. Wykorzystywaliśmy nasze umiejętności językowe w sytuacjach życia codziennego, zgłębialiśmy wiedzę dotyczącą historii i kultury Francji, spróbowaliśmy przysmaków kuchni francuskiej.

Pamiątki z wyjazdu, wykonane zdjęcia i przeżyte chwile na pewno pozostaną na zawsze w naszej pamięci!

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z naszej wycieczki!